PANG!

mina målsättningar,
jag borde plugga men bland papprena
hittade jag det jag också måste göra..

skriva mina målsättningar. t.ex. "kunna åka tunnelbana till slussen"

jag har inga konkreta mål,
mitt mål är att vakna upp på morgonen,
känna att idag kommer bli en bra dag,
fixa iordning mig, gå iväg i lugn och ro,
andas den friska luften, arbeta men inte
känna att morgondagen kommer bli jobbig
för att jag inte klarade av att ringa det där
telefonsamtalet som jag behövde för att
ångesten skrek i mitt huvud och minsta bakslag
skulle få bägaren att rinna över och paniken skulle vara total

vill komma hem, städa/plocka/diska, pussa på min man,
kanske ta en promenad, en fika, träffa en vän utan att tycka
att allt detta bara är jobbigt

känna att det är
prestation: 4-6 av 10,
nöje: 1-3 av 10

jag vill leva ett liv utan ångest, utan tvång..
kan jag inte bara få vara konstant manisk.

(helt värdelös på att skriva också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0